Šta je NTC sistem učenja
‚‚NTC predstavlja Nikola Tesla centar, specijalizovani program za edukaciju roditelja, vaspitača i učitelja, koji usvojeno znanje i veštine mogu da primene u svakodnevnim aktivnostima u radu sa decom. Edukacija vaspitača, nastavnika i roditelja vrši se na seminarima, predavanjima i radionicama. NTC program se sprovodi u 15 država Evrope.‚‚
(preuzeto sa sajta http://www.ntcucenje.com/)
Šta to znači za našu školu?
U našoj školi učitelji i nastavnici su prošli seminar obuke rada po ovakvom sistemu. Na časovima se primenjuje u većini situacija ovaj metod.
Izdvojiću vam neke pojedinosti.
Zagonetna pitanja – put do prave avanture razmišljanja
Učenicima se postavljaju zagonetna pitanja na koja oni pokušavaju odgovoriti.
Zagonetna pitanja su specifična jer se od učenika traži da razmišljaju, povezuju
postojeća znanja, da se igraju.
Obrada lekcije
Svaka lekcija se može uraditi kao slika. Tako se reči lakše pamte i učenje bude brže.
Pogledajte kako su naši učenici četvrtog razreda obradili pesmicu Aždaja svome čedu tepa.
Dunja Đedović
Nekoliko primera obrade lekcije:
Edmodo
Edmodo je društvena mreža namijenjena učenicima i nastavnicima. Naša učiteljica nas je naučila kako da se priključimo ovoj mreži. Svako od nas iz razreda ima svoju šifru i zna svoj password pa se putem njih povežu na nju. Na toj stranici nam učiteljica daje zadatke. Gledali smo prezentacije o materijalima, vrste materijala, radili smo igrice iz matematike i rešavali smo testove. Svaki dan se popnemo na stranicu i gledamo što nam je učiteljica zadala. Pošto smo bili vrijedni, dobili smo i bedž, kojim nas je učiteljica nagradila jer smo se trudili.
Nemanja Vavričak i Mikluc Valentino 3.c
MONTESSORI MATERIJALI
Mnoga djeca vole raditi Montessori materijale, a neka djeca su išla u vrtiće gdje su se upoznali sa ovom tehnikom rada. Mi volimo kada nam učiteljica na satu daje igre pamćenja na temu Muzički instrumenti. Volimo se igrati i kockica. Igra se tako što se bacaju kocke i spuštaju pločice. Tko prvi spusti sve pločice, taj je pobjednik.
Ivan Huska i Gabrijel Vuković 4.c