У четвртак, 28. 1. 2016.г. ученици 3.а разреда са учитељицом Драгицом Папац су одржали интегративну наставу на тему Свети Сава-вечита прича. Ученици су се поделили у три групе и свака група је имала свој задатак. Прва група је радила задатке за српски језик, одговарали су на питања везана за Светог Саву и писали су песмице о њему. Друга група је радила математику и решавала математичке задатке. Трећа група је од различитог материјала и папира правила слику Светог Саве. Сви ученици су били јако активни и вредни.
Замолила сам учитељицу Драгицу Папац да ми објасни шта значи интегративна настава:
Оваква настава представља посебну врсту наставе у којој ученици усвајају функционална знања. Заснива се на међусобном повезивању наставних садржаја из више предмета. Наставни садржаји се повезују и вертикално и хоризонтално, што захтева доста времена и добро познавање наставних садржаја.
Интегративна настава је један од иновативних модела наставе. То је приступ у ком се интегришу, међусобно прожимају и синтетишу перспективе неколико дисциплина у нову целину која је већа и значајнија од простог збира појединачних предмета.
Применом интегративне наставе усвајају се функционална знања, док традиционалним путем ученици меморишу чињенице које у стварном животу нису применљиве.
Наставници, применом интегративне наставе, ученике припремају за целоживотно учење и чине школу интересантнијом и животнијом. Интегративна настава развија начине учења и усвајања знања који на менталном нивоу успостављају међусобне везе које ученике подстичу на тражење нових решења.
Улога учитеља је другачија него у претходним деценијама, потребно је заменити традиционални стил наставе иновативним. Уразредној настави иновативни модели се највише примењују.
Сара Уршал 3. а